28.04.2017 р.
Сім’я — колиска духовного народження людини. Багатогранність стосунків між її членами, відкритість та безпосередність почуттів, які вони мають один до одного, численність різноманітних форм прояву цих почуттів, жива реакція на найдрібніші деталі поведінки дитини — все це створює максимально сприятливе середовище для емоційного та морального формування, для накопичення фактів та спостережень, що кристалізуються згодом у нову неповторну особистість. Звичайно, атмосфера родини більшою мірою визначається її моральними ідеалами, далекими та близькими цілями. Але окрім загальної емоційної та ідейної «платформи» існує ще і повсякденне (домашній побут), те, що ми називаємо сімейним духом.
Пропоную Вам, батьки, провести тест на перевірку ваших відносин з дітьми.
ТЕСТ «ВИ І ВАША ДИТИНА»
Батькам пропонується відповісти на ряд запитань. Відповідь «так» оцінюється в 2 бали, «інколи» — 1 бал, «ні» — 0 балів.
1. Чи вважаєте ви, що у вашій родині є взаєморозуміння з дитиною (дітьми)?
2. Чи говорить з вами дитина по щирості, чи радиться з «особистих питань»?
3. Чи цікавиться дитина вашою роботою?
4. Чи знаєте ви друзів своєї дитини?
5. Чи бувають вони у вас вдома?
6. Чи бере участь дитина разом із вами у господарчих справах?
7. Чи перевіряєте ви, як вона вчить уроки?
8. Чи є у вас спільні з дитиною заняття та захоплення?
9. Чи бере участь дитина у підготовці до родинних свят?
10. Чи подобається вашій дитині відзначати власний день народження у родинному колі?
11. Чи обговорюєте ви з дітьми прочитані книги?
12. Чи говорите ви з дитиною про телевізійні передачі, фільми?
13. Ви часто буваєте разом з дітьми на природі, у місті тощо?
14. Чи буваєте ви разом з дітьми у театрах, цирку, на концертах, виставках, у музеях?
15. Ви любите проводити відпустку разом з дітьми чи ні?
Результати тестування:
Більше 20 балів. Ваші відносини з дитиною можна вважати щирими і доброзичливими.
20—10 балів. Ваші відносини з дитиною можна оцінити як задовільні, але недостатньо багатогранні та глибокі.
Менше 10 балів. Ваші відносини з дитиною ґрунтуються на формальному піклуванні про неї. Необхідно шукати взаєморозуміння, інакше ризикуєте втратити духовний зв’язок із дитиною.
РОЗПОДІЛ РОЛЕЙ ТА ЕМОЦІЙНА АТМОСФЕРА В СІМ’Ї
Як розподілені ролі в родині? За якими ознаками? Якою є «ієрархія» ролей? Чи відповідає вона справедливості (тобто дійсній вагомості та значенню діяльності людини для всієї сім’ї у цілому), чи будується за іншими принципами? У кожній родині існують сили взаємного притягнення та взаємного відштовхування, і в цьому сплетінні інтересів та обов’язків міститься остання (але найважливіша для нас нині) постать — дитина.
Постараймося ж усвідомити, як впливає на формування її почуттів та уявлень повсякденне життя сім’ї.
Емоційний склад сім’ї відчувається сам по собі — як міра душевного здоров’я родини, як легка та добра атмосфера. При бажанні можна провести для контролю такий експеримент.
Прослідкуйте за поведінкою своїх членів родини та запам’ятайте чи навіть запишіть, з якого приводу кожен із них протягом тижня проявив найсильніші емоції чи дві-три емоції, як завгодно. Що це було: роздратування з приводу пересоленої страви, радість від добре виконаної роботи, сварка на матеріальному ґрунті, порив гострого співчуття до когось, хто потрапив у біду? Потім складіть свої спостереження за місяць і «підведіть підсумки». Яких емоцій — позитивних чи негативних — отримала дитина більше?
Подумайте! Це дуже важливо.
Лише перевага позитивних емоцій над негативними (бадьорості, оптимізму, взаємної ніжності та дружби над сварками, смутком, нудьгою) створює те, що можна назвати родинним вогнищем. Воно збирає та згуртовує навколо себе людей, пов’язаних родинними зв’язками, воно зігріває, живить почуття, дає душі жаданий відпочинок. Сім’я при всіх властивих їй турботах, клопотах, можливих прикростях і навіть нещастях повинна зрештою приносити людині радість. Недарма Макаренко писав: «Хочете, щоб діти були хорошими,— будьте щасливими. Розірвіться на шматки, використовуйте всі свої таланти, ваші здібності, залучіть ваших друзів, знайомих, але будьте щасливі справжнім людським щастям». Для емоційного здоров’я родини важлива істинність та щирість почуттів, важливо, щоб учинок знаходився у гармонії з душевним станом. Показники цієї гармонії — ступінь напруженості почуттів, пропорційність реакції сутності справи, розумна стриманість та тактовність, відсутність фальшивих зовнішніх ефектів.
ПРИВЧАЙТЕ ДІТЕЙ ДО ЕМОЦІЙНОЇ СТРИМАНОСТІ
Дитину (а перед усім, зазвичай, самих себе) слід привчати до економного, стриманого проявлення почуттів. Якщо ви при дитині несамовито тискаєте та цілуєте її молодшого братика, якщо, вітаючи літню людину, фамільярно плескаєте її по спині, ви тим самим надаєте своєму синові чи дочці великий та вражаючий урок вульгарного оформлення добрих почуттів.
Що ж гірше — нестача чи надлишок емоцій? Взагалі, погано і те, й інше. Але якщо обирати, то друге, певно, небезпечніше. Здорова емоційна атмосфера сім’ї народжує у дитини відчуття міцності буття, віру в майбутнє, очікування радісного, сонячного, захоплююче-цікавого життя.
Батьки — інстинктивно чи свідомо — підтримують зазвичай оптимістичний настрій дитини, зміцнюють її впевненість, що якщо зараз їй добре, то згодом, у дорослому житті, стане ще краще. Правда, іноді доводиться чути: «Кому ти, окрім нас, потрібен?» або «Ось виростеш, дізнаєшся, почім фунт лиха!» Це недопустимо. Можна жорстоко ранити дитячу душу. Дитині властиві порив у майбутнє, віра у власний успіх. Не можна нищити цю віру. Тому в родині має жити чуття світлої перспективи, яке не затьмарює страх наступного дня. Лише в атмосфері позитивних емоцій може народитися оптимістичне устремління дитини.
ВЧИМОСЯ ДОЛАТИ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ
Як же долати розвиток негативних емоцій, які все ж таки виникають? Тут може бути два шляхи. Перший — уміння володіти собою, стримувати роздратованість, образу, непокору тощо. Це важлива наука — вчасно опанувати себе, не дати волі поганому настрою. Другий шлях більш глибокий та досконалий. У перспективі він відкриває дорогу до істинної духовної шляхетності та мудрості. Негативну емоцію не просто зупиняє власне або чуже «ні» — її змиває інша, більш сильна позитивна емоція. Процес цей передбачає наявність великої самосвідомості, самокритичності, широти погляду, вміння зрозуміти іншу людину та визнати за нею право на власну думку та на самостійність вчинків. Цей шлях неодмінно має допомогти вам порозумітися з дитиною, яка вже досягла підліткового віку і формує свої погляди, смаки, відчуття. Вони не завжди співпадають з вашими. Навчіться чути свою дитину, вміти її вислухати, осягнути, зрозуміти.
КУЛЬТУРА ПОЧУТТІВ
Справжня культура почуттів досягається при «перемиканні» внутрішньому. Якщо ти комусь заздриш — переведи заздрість у бажання добитися того ж. Із тобою чинять несправедливо — частина причини лежить у тобі самому, знайди її та знищ. Людина вчинила не так — не засуджуй згарячу, перевір об’єктивність своєї оцінки, зрозумій, чим вона керувалася, якщо потрібно, допоможи. Ти розсердився через дрібницю — соромся мізерності свого роздратування.
До речі, про мізерність. Це відразлива та тяжка властивість дуже живуча завдяки тому, що має звичний у побуті синонім — «принциповість». Сучасний міщанин під будь-які свої претензії, під будь-яку сварку прагне підвести принципову основу. Ніколи не подавайте дітям навіть найменшого прикладу подібної «принциповості». Навчайте їх дивитися на речі ширше, бути великодушними. Одне із правил мізерної принциповості: «Як ти зі мною, так і я з тобою». Мабуть, вам не раз доводилося чути фрази, на кшталт: «Раз він так вчинив, то тепер можу і я вчинити так само…» або «Я б ніколи собі не дозволив, але після того, що він зробив…». Але якщо ти з хорошими — хороший, а з поганими — поганий, то який ти сам? Ніякий? Відображення чужих вчинків? Навчайте дитину бути вірним своєму «я», своїм власним уявленням про добро і зло. Вона має твердо засвоїти, що чиясь чужа нечесність, підлість, грубість не дає людині ніякого морального права бути такою ж у відповідь.
Якщо ваш син чи дочка навчаться зневажати мізерність, вони не стануть потім дратуватися попусту, розтрачувати себе на дрібниці. Вони завжди зможуть співвіднести той чи інший досадний, докучливий факт із чимось більшим, тим, що має істинну цінність у їх житті, і дадуть йому тверезу оцінку. Якщо вони засвоять закони великодушності, негативні реакції на чиюсь поведінку, значно легше будуть переходити у більш сильні та загальні переживання. А це початок шляху, що приводить людину до усвідомленої моральної висоти.
27.05.2016 р.
Шановні батьки!
Пам'ятайте, що літні канікули для дітей - це можливість набратися свіжих
сил, оздоровитися, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх
умовах. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини під час канікул. Приділяйте, будь ласка,
більше уваги своїй дитині. Залучайте до виконання домашніх обов’язків. Тримайте
під контролем проведення дозвілля сина (доньки) за межами дому у вечірній час.
Пам'ятка безпечної поведінки під час літніх канікул для
учнів
Ось і розпочинаються літні канікули. Як завжди,
кожен з нас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи,
багато друзів - все це чекає на вас
влітку. Бажаємо усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх
зустрічей, захоплюючих мандрівок!
Але також
закликаємо Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній
відпочинок не був зіпсований:
Ø
Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені
для цього.
Ø
Небезпечними для ігор можуть бути сходи,
підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти.
Ø
Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати
травми й каліцтва різного ступеня тяжкості.
Ø
Під час ігор не варто демонструвати свою
хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на
велику глибину, здираючись якнайвище на дерева.
Ø
Під час літнього відпочинку слід поводитися так,
щоб не мати дорікань із боку дорослих.
Ø
Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися
правил техніки пожежної безпеки.
Ø
Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати
їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження
дорослим.
Ø
Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково
дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї.
Ø
Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати
згідно із сезоном.
Ø
Після контакту зі
свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.
Гарних вам канікул!
Пам`ятка з техніки безпеки на літніх канікулах
1. Правила дорожнього руху
• Ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
• дорогу переходити не поспiшаючи;
• не можна
переходити дорогу навскіс;
• переходячи дорогу слiд подивитися налiво,
дiйшовши до середини зупинитися i
подивитися направо;
• якщо не встигли перейти вулицю i рух
транспорту почався, слiд зупинитися на
серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
• якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого
боку дороги, тобто йти назустріч
транспорту, що рухається.
2. Правила електробезпеки
• Під час вимикання електроприладiв
забороняється витягувати вилку з розетки
за шнур;
• категорично забороняється користуватися
електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
• не торкатися мокрими руками електроприладiв,
якi знаходяться під напругою;
Пам’ятайте:
зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний
запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i
вилок.
3. Вибухонебезпечні предмети
• До виявлених
вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати,
розряджати, зберiгати;
• забороняється
використовувати снаряди для розведення вогню;
• не можна
збирати, здавати снаряди в металобрухт;
• виявивши
вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити мiлiцiю, школу,
вiйськкомат.
4. Правила протипожежної безпеки
• Дотримуйтесь
правил протипожежної безпеки в спекотну погоду;
• гра з вогнем —
одна з причин пожежi;
• дотримуйтесь
правил протипожежної безпеки в турпоходi.
5. Правила поведiнки на водi
• Купатися можна
тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250
С i води — не менш нiж 18—200С;
• купатися
дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
• забороняється
заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
• не запливайте
за знаки огорожi акваторiї пляжу;
• грубi iгри та
пустощi у водi небезпечнi для життя;
• не забруднюйте
воду та берег;
• не подавайте
хибних сигналiв тривоги;
• не користуйтесь
надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для
плавання.
6. Правила культури
поведінки (правила в громадських місцях)
• Завжди прагнiть
бути культурною людиною;
• поступайтеся
мiсцем людям похилого вiку;
• поважайте
старших, не будь грубим;
• не гуляйте
пiзнiше 21 години;
• не сидiть
цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
• бiльше читайте
художньої лiтератури.
7. Категорично забороняється
• Ходити на
територiї новобудов;
• купатися без
догляду дорослих;
• розводити
вогнище в лiсi, поблизу лiнiй електропередач;
• iздити на
велосипедi на тiй частинi дороги, де рухається транспорт.
8. Суворо дотримуйтесь
правил:
• дорожнього
руху;
• користування
газовими, електричними приладами;
• поведiнки дiтей
на водi;
• користування
пасажирським лiфтом;
• протипожежної
безпеки.
Гарного вам
відпочинку!
20.02.2016 р.
Готуємось до батьківських зборів
Березень 1-5 кл. Роль сім'ї у зміцненні здоров'я, нервової системи, підвищенні працездатності дитини. Допомога учню в організації систематичних занять фізкультурою та спортом. Особиста гігієна дитини шкільного віку, профілактика захворювань. Взаємозв'язок фізичного виховання з розумовою роботою школяра, трудовим і естетичним вихованням дитини.
18.02.2016 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар